20

četvrtak

rujan

2007

Bonjour!

Priča deveta: Najljepši muzej na svijetu...(ili kako se Tibica umjetnički uzdizala)

Četvrtak ili dva dana prije odlaska doma bio je rezerviran za Louvre .
Nije da sam neki veliki ljubitelj umjetnosti, u biti nije da sam uopće ljubitelj umjetnosti ali kao što kaže poslovica “ Kad si u Rimu ponašaj se ko Rimljanin” tako kad si u Parizu odi posjetiti Louvre!
U biti pravi razlog mog odlaska u Louvre bila je ONA. Naravno slike žemske osobe zagonetnog smješka;)
OK, ajd htjela sam vidjeti i Venus De Milo.

Image Hosted by ImageShack.us

Louvre je jedan od najpoznatijih muzeja ne samo u Parizu već u cijelom svijetu.
Povijest Louvrea seže još u 12 stoljeće ali godina osnutka je 1793.
Procijenjuje se da godišlje preko 8 milijuna ljudi prođe Louvreom u potrazi za Leonardo Da Vinci-jevom Mona Lisom ili Delacroix-ovom Liberty leading the People, Jan Vermeerom, Rubensom ili Venus De Milo.

Glavni ulaz u Lovre je iz smjera Champs Élysées i piramidalnog je oblika, sav u staklu, izgrađen 1989.

Image Hosted by ImageShack.us

No u Louvre se može ući i iz metro stanice Plais Royal-Musée du Louvre od kud sam i ja ušla čist iz dva praktična razloga: kao prvo metro mi je tamo stao a kao drugo tamo je manja gužva pri ulasku jer se karta za ulazak u muzej može kupiti i na kiosku u hodniku koji od metroa vodi do ulaza u muzej.

Image Hosted by ImageShack.us

Ulaz sa stanice je izgrađen 1990-e kad je i stanica promjenila ime iz Palais Royal u Plais Royal-Musée du Louvre.
Inače karta za muzej je 8,5 jureka ali ako idete srijedom i petkom popodne poslije 6 je samo 6 jureka (btw. tim danima je muzej otvoren do 10 navečer).
Svaka prva nedjelja u mjesecu je besplatan ulaz, a mladež do 18 uvijek ima free ulaz dok oni do 26 petkom poslije 6.

Louvre je podijeljen u nekoliko « cijelina ».
U podrumu se nalaze francuske i talijanske skulptura i islamska umjetnost (nisam bila u podrumu).
U prizemlju se francuske i talijanske skulpture, egipatski , grčki i orijentalni antikviteti.
Na prvomk atu su fransucki slikari,talijanski slikari (leonardo-hihihihi)islamska umjetnost i kolekcija keramičkih predmeta i dragulja kroz nekoliko stoljeća.
Na drugom katu su francuski i nizozemski slikari.
Svaki kat ima 3 ”podcijeline” ili tri ”sobe” – Sully, Denon i Richelieu.

Prvo što sam potražila kad sam ušla u muzej je naravno bila Mona Lisa.

Image Hosted by ImageShack.us

Rekoh da samo nju vidim meni je cilj ispunjen.
Do Mona Lise stvarno nije teško doći. Kud svi tud i mala Tibica je krenula. Slijedila sam horde (ali doslovce horde) ljudi na prvom katu desno kroz sobe/hodnike usput zastajkujući ispred slika i kipova.
Nažalost ispred večine soba stoji znak zabrane slikanja a kako sam htjela biti fer nisam baš fotografirala po muzeju (ne nisam rekla da uopće nisam već da nisam baš ;)
Nakon kojih 15-ak minuta buljenja u slike koje su me neodoljivo podsjećale na Crnu Guju i doba inkvizicije došla sam do Sobe. Da, da do Sobe!
Mir i tišina (skoro pa za ne povjerovati!) i hrpetina ljudi koji stoje nepomično ispred Nje.

Image Hosted by ImageShack.us

(skenirana razglednica-ipak sam poštivala zabrane;)

Što je je, slika ima ono nešto.
Zgurala sam se u prvi red i stala promatrati Mona Lisu.
Imala sam filing da kako god se pomaknem ona me gleda. Osmjeh joj je stvarno neobičan. Kao da je ozbiljna a opet nasmiješena je. Ne to se nemože opisati!
Tu sliku ne možete doživjeti preko TV-a, novina, iz knjiga..ne, nemožete! Nju jednostavno trebate vidjeti uživo. Stat i prepustit joj se.
Kao što rekoh ja nisam ljubitelj umjetnosti ali Mona Lisa me je nekako ma ne znam kak da to opišem, nakon promatranja slike osjećala sam se ne znam, nekako drugačije, ponosno što sam ju vidjela i ushićeno što sam ju vidjela. I nekako mi je bilo teško odmaknut se od slike.
Najrađe bih sjela na pod ispred i buljila u nju satima.
Naravno da je slika jako dobro zaštičena-nalazi se iza stakla a i čuvar/ica je pored pa je tako mogućnost fotografiranja svedena na minimum minimuma!

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Nakon Mona Lise prošetala sam se do kraja Denona-ja i uputila sam se prema dijelu sa skulpturama (Sully).

Image Hosted by ImageShack.us

(ok zastala sam na stepenicama, sjela, pojela svoje croissante i promatrala ljude kako prolaze i usput zapisivala neke bilješke u svoj blokić).

Venus De Milo je bio moj slijedeći zadatak.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Kod Venus De Milo je nešto manja gužva bego kod Mona Lise ali svejedno za dobar kadar ulovit potrebno se je I malo laktariti (što mi je jako teško palo, skoro;)

Nakon Venus odšetala sam u sobu sa kraljevskim nakitom.Hmmmm...zanimljivo.
Na red su zatim došle skulpture koje sam ja nazvala Made in Egypt.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Ne znam zašto ali not impressed ili vam nije me nešto to impresioniralo.
Na drugom katu se nalazi izložba Rubensovih slika-to sam morala vidjeti.
Trčkarala sam sobama okolo na okolo, promatrala mapu muzeja (naravno da i to postoji-pametna Tibica se sjetila uzet mapu na ulazu;) I opet trčkarala okolo pokušavajući shvatiti gdje se točno nalazi.
Kako nisam nikako mogla naći Rubensa (ali jesam Moneta koji mi je bio VAU!) pitala sam jednu tetu da me uputi i kaže mi ona da je to baš tu ispred pa malo lijevo-desno-okolo-naokolo-blablabla što je ispalo baš tamo gdje sam minutu ranije bila.
Opet se ja vratila ali od Rubensa ni R a kamoli ubens!
Pitala ja drugu tetu da li mi može pomoć kad mi ona kaže da je taj dio muzeja trenutno zatvoren! Pesek mamicu!
Več umorna od hodanja još od dan ranije posjeta Disneylandu polako sam se počela spuštat prema prizemlju.
Pored odmorišta kod stepenica nalaze se razne skulpture koje su i više nego zanimljive ;)))))

Image Hosted by ImageShack.us

btw. obratite pažnju na "obilježja" - ima i žemskih i muških dijelova-zanimljivo ;)

Sišla sam u prizemlje malo zastala, gledala sam ljude kako stoje u redu za kupnju karte, kako stoje u redu za ulazak u muzej, kako se vrzmaju okolo promatrajući predvorje muzeja.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Odlazim prema stanici. Usput u pošti (imaju poštu kod ulaza u muzej!!!) šaljem razglednicu ali u koverti jer ako se šalje kuverta dobije se poseban štambilj muzeja-usput zašprehavam stričeka nek lupi još jedan štambilj na samu razglednicu za uspomenu pošto razglednica putuje Glavnoj, Velikom i Čupavcu – drugim riječima meni u moji kolekciju.
Još sam svratila u knjižaru i razgledavala knjige o muzeju ali kako sam bila preumorna jednostavno mi se nije dalo razmišljat koju da si uzmem pa sam otišla van praznih ruku.

Povratak u Zgb se je bližio a meni je ostao samo još Eiffelov i Arc de Triomphe za obić ali to je već opisano ranije.....

Dojmovi su se skupljali, sve mi je bilo žao vratit se natrag.....

APDEJT:
nakon 2"naslovnice" sa strane-fotoreportaže i 1 kod flash vijesti , mogu se pohvaliti da se ovaj post našao na pravoj naslovnici! Ah, samo da se malo hvalim ;)))))))
Hvala na čestitkama!



<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.