14

četvrtak

lipanj

2007

Bonjour!

Priča četvrta: ah Pariz……ili kako je Tibica išla na Eiffelov toranj

Kao svaki “pravi” turist i Tibica je nabavila svoj promjerak TOP 10 Paris knjigicu/priručnik I nosila ju sa sobom kao neku turističku Bibliju, alfu i omegu svakog dobrog putovanja, kao nešto najsvetije što postoji.
Dobro ajd jedan od razloga zašto se nisam odvajala od knjige/priručnika je bio i taj da je unutra bila karta metroa a bez toga definitivno ne želite biti u Parizu.
Već sam u Zagrebu zacrtala šta moram u Parizu obić:

1.Eiffelov toranj
2.Notre Dame
3.Louvre
4.Elizejske poljane
5.Slavoluk pobjede
6.Disneyland


OK ne baš tim redosljedom ali to je bilo više manje to.
Prolistala sam svoju k/p, memorirala sve sitnice(naravno ne one koje su mi bile na kraju najpotrebnije neg baš one nepotrebne;)) i počela maštati o obilasku.

Drugi dan dolaska u Pariz sam otišla sa frendicom do “grada” ili vam u malo razgledavanje čist da se priviknem sama bauljat po Parizu.
Nakon jutarnje šetnje sa psom,doručka i brzinskog spremanja (moš si mislit brzinskog) odšetale smo do metroa krenule u prvu Paris-neDakar avanturu!!!

Prvi na redu je bio Eiffelov. No nisam se taj dan penjala na njega već sam se samo divila odozdola (osjećajući se koa jako malo nevažno biće pred taaaako velikim, velebnim štoviše zdanjem) i sa svih strana.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Imala sam sreću da se taj dan baš održavao skup oldtimera pored Eiffelovog pa sam imala prilike malo i to škicnut;)

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

(pokvario se jadničak pa sam morala uskočit i pogledat da li ga mogu osposobit za vožnju ;)

Image Hosted by ImageShack.us

No kako ja ne bih bila ja i ne mogu se zadovojit samo sa razgledavanjem Eiffelovog sa stajališta pokorene vrste tako sam se 4 dana kasnije ponovno vratila na Eiffelov i...JA-O!
(nažalost taj dan nije vrijeme bilo lijepo sunčano neg maglovito i prohladno i smrznula sam se ko…no ok nema veze;)
Inače za sve one koji nisu znali Eiffelov toranj je izgrađen 1889 godine.
Tata tornja je Gustav Eiffel (gle od tud naziv tornja;))))) po kojem je naravnio toranj I dobio ime.
Image Hosted by ImageShack.us

(Lutke Gustava Eiffela nalaze se na trećem katu i tvore jednu malo izložbu o njemu)

Počeo se graditi 1887 godine a dovršen je 2 godine, dva mjeseca i 5 dana kasnije ili točnije 31.03.1889 godine kad su postavili zastavu na sam vrh.
Težina tornja je preko 10 tona a visina 324 metara. (gle mravce dolje!!! A ne to su ljudi!)
Godišnje toranj posjeti prek 6 milijuna ljudi a od njegovog otvaranja do kraja 2006 bilo je 229.623.812 posjetitelja (naravno najviše iz Japana - da, da info pult tamo vodi statistiku o posjetiocima i ja sam uvedena ko bladitjurist tam;)
Toranj ima 3 stajališta, tri kata ili tri platforme kak god to htjeli nazvat.
Na prva dva se možete penjat(ne, hvala!) a na treći možete samo s liftom (yes,please!).
Bez obzira da li se penjete (1665 stepenica) ili vozite liftom (e upravo onim kojeg je Superman zaustavio da ne padne u ponor zajedno sa njegovom voljenom Louise Laine) upad na toranj se plaća.
Cijena? Prava sitnica! Od 4 € do 11€.
4€ je za penjanje na prvi kat(lift do prvog kata je 4,5€!) a 11 € je za lift do trećeg kata.
Naravno da je vaša Tibica izabrala ovu opciju 11 € ( ne nisam bila škrtica ovaj put-hihihihihi) I fino se vozikala liftom gore-dolje.

Na svakom katu je “nešto” zanimljivog pa tako je na prvom katu kino gdje možete pogledati kratki filmić o tome kako se gradio Eiffelov toranj (bila!!!) kao i pogledat slikice tornja kroz desetljeća (nice!!!).
Ima i dva restorana od kjih je jedan više kao neki snack bar a drugi je pravi restoran sa nažalost pravim cijenama.
Dok šećete po prvom katu možete razgledavati i razne plakate iz filmova u kojima se vidi/spominje ili koji su snimani u Parizu.

Image Hosted by ImageShack.us

Pogled sa prvog kata dolje...

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Na drugom katu je izlaz za drugi lift-naime sa jednim liftom se penjete do drugog kata a onda morate van, opet u red i čekat da se ubacite u drugi lift koji vas vozi do trećeg kata.
Isto tako imate par souvenirnica gdje možete kupit sve vezano uz Eiffelov toranj-od privjesaka,majica, kapa,razglednica, malih tornjeva do čokolada,parfema i ko zna čega sve još ne.

Kad se napokon dočepate zadnjeg kata (no ne i samog vrha jer ipak ko bi se penjao na čeličnu šipku koja izigrava neku antenu ili ko zna šta već;) tek onda zapravo shvatite svu draž i ljepotu tornja..no evo da ja ipak ne tipkam previše....

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Inače na trećem katu imate zatvorenu galeriju i otvorenu. Otvorena je okružena žicom (eto nemože se nitko igrat ptičice na tornju) a zatvorena staklom.

Image Hosted by ImageShack.us

Zanimljivo je da u zatvorenom dijelu kako se krećete ispod stakla imate mapu koja prikazuje gdje se nalaze određene znamenitosti u odnosu na poziciju gdje stojite.
A iznad stakla nalaze se zastave zemalja i... ;)

Image Hosted by ImageShack.us

Poslije Eiffelovog na red je došao Notre Dame ali o tome neki drugi puta....

btw. zar nije lijepo proslaviti 100-i post slikicama iz Pariza?? ;)))))

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.